Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
We zijn al heel lang betrokken bij de racewereld. DH is een opwindende sport: technisch en tactisch zeer complex, zowel wat het rijden als wat de mechanica betreft. Als concurrenten werken we om te winnen: prototype motoren, talrijke tuning sessies, technisch team op de wedstrijden... . Het wereldbekercircuit is een ideaal laboratorium voor de ontwikkeling van fietsen en met zes officiële teams en veel onafhankelijke rijders halen we daar het beste uit.
Ons Supreme DH-platform is voortdurend in ontwikkeling. De ontwikkeling is gebaseerd op drie hoofdlijnen: meer prestaties, meer betrouwbaarheid en een algemene strategie om steeds hoger in de markt te komen. Sinds 2019 rijden onze rijders op Supreme DH's met gedifferentieerde 29/27 wielen. De resultaten van deze formule spreken voor zich: Myriam Nicole is twee keer wereldkampioen geworden (2019-2021) en heeft in 2021 verschillende wereldbekerrondes gewonnen. Camille Balanche is wereldkampioen in 2020. Bij de mannen hebben Amaury Pierron en Thibaut Daprela ook verschillende wereldbekerrondes op deze fiets gewonnen. Thibaut Daprela staat zelfs op het algemene podium van de wereldbeker tijdens zijn eerste twee Elite-seizoenen in 2020 en 2021!
Het is duidelijk dat met de resultaten van onze professionele teams en al onze onafhankelijke rijders, de Supreme DH de referentie is geworden in het DH-racen. De ontwikkeling van dit jaar heeft geresulteerd in een aantal verbeteringen aan het frame:
- De overstap naar gedifferentieerde wielen stelt de rijder in staat de klimcapaciteiten en het vertrouwen van een 29" voorwiel te behouden, maar ook meer grip en handling te krijgen met een 27,5" achterwiel.
- Verhoogde algehele stijfheid voor meer precisie en minder energieverlies.
- Positie van het hoofddraaipunt en kinematica ontwikkeld voor meer dynamiek bij het duwen.
- Meer lineaire kinematica die het mogelijk maakt met een lager SAG te rijden zonder verlies van comfort.
- Positie van het zwenkwiel bedacht om een goede kettingspanning te behouden, het effect op de vering te beperken en voor meer efficiëntie bij het trappen.
Frame | 2022 Supreme DH 29/27.5, 200mm veerweg op S-M-L / 29, 200mm veerweg op XL: 29", Alloy 6066, triple butted buizen, T4, T6. Enduro lagers |
Vork | Rockshox Boxxer Select, 200 mm veerweg, 29", Charger 2.1 demper, Debonair, rebound, Boost (20 x 110 mm), 56 mm offset, 0 Token |
Schok | Rockshox SuperDeluxe Select, 250 x 75 mm, LSC, rebound, Debonair, 1 penning |
Schakelpook | Sram GX DH 7 versnellingen |
Achterderailleur | Sram GX DH 7 versnellingen |
Cassette | Sram GX DH 7 versnellingen, 11-25 tanden |
Kettinggeleider | E13 LG1 + ondergeleider, 28-34 tanden |
Ketting | KMC X11EL Zwart |
Crankset | Truvativ Descendant DH, 165mm crankarmen, DUB |
Trapas | Sram DUB Pressfit |
Remmen | TRP DH-R Evo, 4 zuigers, Rotor: TRP R1 220/220 mm, 6-bouts, 2,3 mm breed |
Wielen | Spank 359 R: 27,5'', 32h, 30 mm binnenbreedte op S - M - L / 29'', 32h, 30 mm binnenbreedte op XL - F: 29'', 32h, 30 mm binnenbreedte op S - M - L - XL |
Banden | F: Maxxis Assegai 29" x 2.5" WT, 3C MaxxGrip, Double Down, Tubeless Ready op S - M - L - XL // R: Maxxis DHR II 27.5" x 2.4", WT, 3C MaxxGrip, DH karkas, Tubeless Ready op S - M - L - / 29" x 2.4", WT, 3C MaxxGrip, DH karkas, Tubeless Ready op XL |
Stuur | Ride Alpha R27, 31,8 mm, 780 mm breedte, 27 mm stijging, Alloy 6061 op S / M / L - 31,8 mm, 800 mm breedte, 27 mm stijging, Alloy 6061 op XL |
Grip | ODI Elite Motion, Soft pro compound, enkele klem, zwart |
Stam | Ride Alpha DH 40, 40 mm verlenging, directe montage, 31,8 mm |
Headset | ACROS ZS56/ZS56 Gelegerde cups, afgedichte lagers |
Zadel | Fizik Gravita Alpaca X5, MG rails, flexibele vleugels |
Zadelpen | Ride Alpha Super Light 31.6mm, 250mm, legering 7075 |
Gewicht | 17.7kg |
Accessoires | Kettingkastbeschermer, zadelkastbeschermer, vorkbumpers, downtube beschermer, roller cover |
Afmeting frame | S | M | L | XL |
Zitbuis (mm) | 400 | 400 | 400 | 400 |
Bovenbuis (mm) | 596 | 614 | 645 | 665 |
Lengte basis (mm) | 448 | 456 | 456 | 433 |
Balhoofdbuis (mm) | 112 | 112 | 112 | 112 |
Stuurhoek (°) | 62.7 | 62.2 | 62.2 | 62.2 |
Zitbuis hoek (°) | 65.5 | 65.5 | 65.5 | 65.5 |
Wielbasis (mm) | 1256 | 1290 | 1320 | 1301 |
Stapel (mm) | 634 | 631 | 631 | 632 |
Reikwijdte (mm) | 425 | 445 | 477 | 500 |
Vind de vergelijking van de beste MTB's
Geslacht |
Vrouwen Mannen |
Vorkbeweging | 200 |
Veerweg frame | 200 |
Frame materiaal | Aluminium |
Groepsets | Sram GX DH 7S |
Jaar | Fins de Séries |
Pratique | Downhill |
Poids | 17.70 |
Klanten Reviews
Vraag & Antwoord