De Wind 42 wielen zijn ontworpen met de optimale balans tussen prestaties en comfort in gedachten, om een veelzijdig product met soepele rijeigenschappen te creëren. De nieuwe Wind wielen zijn niet alleen geschikt voor gebruik op de weg, maar ook voor licht off-road gebruik (ASTM 2 categorie), zodat je ook buiten de drukke wegen met veel plezier kunt trappen. Dit project is een antwoord op de groeiende vraag naar verschillende soorten racefietsen.
De Wind 42's erven een aantal Fulcrum-technologieën van de Speed-serie, de topklasse wegwielen in termen van prestaties, om een superieur rijgevoel te garanderen ten opzichte van dat van de vorige generatie.
De handling is tot 22% verbeterd en het reactievermogen tot 10%* op dit veelzijdige, comfortabele product voor de moderne fietser.
Een van de meest opmerkelijke aspecten is de hoogte van de velgen, die is toegenomen tot 42 mm met een velgbed van 23 mm, terwijl de volledig nieuwe graphics de nieuwe stijlcanons van Form Function Fulcrum volgen, met een ontwerp dat zowel verfijnd als geraffineerd is en alle technische informatie van het product integreert dankzij de nieuwe iconografie
Voordelen van het product :
- 2-Way Fit™ profiel voor tubeless en klassieke banden.
De tubeless technologie, eerst toegepast op auto's en daarna op motoren, krijgt steeds meer voet aan de grond in de wielersport. Na het begin in off-road fietsen, is de tijd aangebroken voor de weg. We hebben de 2-Way Fit™ technologie ontwikkeld, die er ook voor zorgt dat onze tubeless velgen perfect compatibel zijn met traditionele banden en binnenbanden. 2-Way Fit™ velgen zijn dus veelzijdig en kunnen elke situatie aan.
Dankzij de speciale bewerking van het ventielgebied kan de binnenband zeer nauwkeurig worden gemonteerd, waardoor de stabiliteit in de band wordt gegarandeerd. Het monteren van het ventiel voor tubeless banden is ook probleemloos, zonder luchtverlies door onduidelijke positionering.
- Wat is Two-to-One™? Een eenvoudig en effectief systeem, ontstaan uit het talent van de Fulcrum® technici en de nauwgezette observatie van de resultaten van de tests die dagelijks op de wielen worden uitgevoerd.
Dankzij deze tests hebben we in feite kunnen begrijpen dat de krachten die op de zijkanten van het wiel en dus op de spaken werken, extreem van elkaar verschillen; maar de verschillen zijn niet alleen duidelijk en significant tussen het voor- en achterwiel. In feite blijft het voorwiel stabiel, zelfs bij het remmen van de schijf aan de linkerkant, terwijl het achterwiel, naast ruimte maken voor de cassette, moet compenseren voor de trekkracht aan de kant van de ketting.
- Voor onze producten is traceerbaarheid het sleutelwoord. Als je een klein label vindt dat op Fulcrum® onderdelen is aangebracht, verwijder het dan niet. Het is uitdrukkelijk aangebracht om te garanderen dat, als een productiebatch defect blijkt te zijn, uw onderdeel of wiel kan worden getraceerd.
Dit alles omdat Fulcrum®, trouw aan zijn missie, absolute perfectie eist voor zijn producten en veiligheid voor zijn klanten.
- Anti-Rotation System™: Dit nieuwe systeem verhoogt de prestaties van de spaken tot een voorheen ongekend niveau.
De ingenieurs van Fulcrum® zijn vanaf nul begonnen met het ontwerpen van de interface tussen spaak en naaf om een koppelingssysteem te creëren dat de spaken altijd in dezelfde positie kan houden. Op deze manier draaien de spaken van Fulcrum® wielen niet, waardoor er geen spanning verloren gaat tijdens het gebruik en de zo gewilde aerodynamische penetratie in gevaar komt.
- Voor de constructie van Fulcrum® volledig carbon velgen zijn in het laboratorium combinaties van verschillende soorten vezels ontworpen, waaronder unidirectionele en de beroemde 90-graden 3K waarmee onze topmodellen zijn uitgerust.
Het gebruik ervan heeft geleid tot de ontwikkeling van een speciale HTG ("High transition grade") hars die een glasovergangsdrempel heeft bij hogere temperaturen dan elke andere vezel die in de fietsindustrie wordt gebruikt.
Het zorgt voor onvergelijkbare remprestaties.
- Deafwezigheid van gaten in de bovenwand betekent dat het product homogeen is op alle niveaus, zonder kritische spanningspunten.
De voordelen zijn onmiddellijk voelbaar: minder gewicht, langere levensduur van de velg, grotere weerstand tegen spanning, de mogelijkheid om de spaken meer te spannen en een grotere stijfheid, voor meer reactievermogen en acceleratie.
Details
- Materiaal: Volledig koolstof (FF80).
- Tubeless Ready/Tubetype compatibel (met binnenband)
- Compatibel met banden van 25 tot 65 mm.
- Hoogte: 42 mm.
- Uitwendige breedte: 29 mm.
- Binnenbreedte: 23 mm.
- 24 spaken voor/achter.
- Vooras: 12x100 mm.
- Achteras: 12x142 mm.
- Schijfbevestiging: CenterLock.
- Afgedichte cartridge-lagers.
- Maximaal gebruikersgewicht: 120 kg.
- Gewicht: 1510 g.
Referenties :
- RW42-24DFR22AS: Shimano/Sram freewheel body - CenterLock
- RW42-24DFR22AC3: Campagnolo N3W freewheel body - CenterLock
- RW42-24DFR22AX: Sram XDR freewheel body - CenterLock
MEER INFORMATIE