De
Fox 34 Float is de vork die kosten noch moeite spaart, het is een soepelere, lichtere, makkelijker af te stellen en beter presterende vork dan ooit tevoren, de 34 is een ultra veelzijdige trail vork in een klasse op zich.
Twee belangrijke verbeteringen voor deze
Fox 34 Float 2023:
VERBETERDE LOWER LEG BYPASS CHANNELS.
Als een vork wordt samengedrukt, neemt het volume van de lucht in de onderpoten af, waardoor de luchtdruk toeneemt. Als de vork samendrukt, neemt de druk toe. Dit effect kan het onbedoelde gevolg hebben dat een volledige veerweg wordt verhinderd. Onze onderbeenkanalen lossen dit probleem op door het luchtvolume in de onderbenen aanzienlijk te vergroten en zo de hoeveelheid onbedoelde extra druk te verminderen.
Een ander voordeel van deze kanalen is dat de olie uit het onderbeenbad naar de bovenste delen van de onderbenen circuleert, waardoor de schuimringen en bussen voortdurend worden gesmeerd terwijl de vork op zijn weg samendrukt en uitzet.
NEW LOWER LEG ARCH.
Stijfheid ten opzichte van gewicht is de ultieme maatstaf voor fietsontwerp. Ingenieurs besteden ontelbare uren aan het onderzoeken van elk grammetje materiaal om deze kritische verhouding te optimaliseren. De volledig nieuwe 34 doet er alles aan om elk grammetje te besparen, zonder afbreuk te doen aan de stijfheid of sterkte die vereist is voor de moderne trail.
Moderne frameontwerpen en geometrische trends vragen om moderne veringontwerpoplossingen. Het frame ontwerp is ontworpen om perfect te passen bij moderne trail fietsen. Balhoofdbuisprofielen worden groter en vork offsets worden korter. Onze nieuwe bar shape houdt rekening met deze behoefte door naar voren te bewegen om een grote balhoofdbuis ruimte te bieden bij volledige compressie. Geavanceerde computermodelleringstechnieken hebben ons in staat gesteld een organische onderbeenvorm te creëren die stijfheid maximaliseert met een absoluut minimum aan materiaal.
Details
- Kanalen die overdruk voorkomen.
- Maat : 27,5''.
- Taps toelopend draaipunt 1''1/8-1.5''.
- As: Kabolt Boost 15x110 mm
- Hydraulica: FIT4 3 Pos Adj cartridge
- Luchtkamer Evol
- Veer: Lucht
- Offset: 44 mm
- Rotor maat: 160 direct Post Mount, compatibel tot 180 mm
- Afwerking bovenbuis: Kashima
- Plunjers: 34 mm
- Gewicht: 1496 g
- Kleur: Zwart
Geleverd met
Referenties
- 910-20-947 : Factory Series 34 FLOAT 27.5 120 FIT4 3-Positie Hendel w/Open Mode Adjust 110mm As 1.5 T Kashima Glimmend Zwart Step-Cast Chassis 44mm rake
Kabolt-as :
Ontworpen door Geoff Kabush als onderdeel van het RAD-programma, is de Kabolt nu standaard verkrijgbaar
- 40g lichter dan de Fox quick release as (54% minder gewicht)
- Montage met een 6 mm inbussleutel
34 Step-Cast frame :
De speciale vorm van het onderste T-stuk is niet alleen esthetisch. De smalle positie van het 34 Step-Cast (SC) frame bespaart gewicht en het getrapte ontwerp laat ruimte voor de spaken en de remrotor. Het 34 SC frame, uitgerust met 34mm bovenbuizen, heeft een grote bushing overlap voor een kwaliteitsvolle rit; de verzonken onderarmen besparen nog meer gewicht.
Fit4 Cartridge :
De vierde generatie, ons gepatenteerde FIT4 (FOX Isolated Technology) gesloten cartridge systeem maakt drie onmiddellijke standen voor compressiedemping mogelijk (open, medium en stevig) om zich aan te passen aan verschillende trail omstandigheden. De Factory Series vorken beschikken ook over 22 klikken van lage snelheid compressie aanpassing in de open modus om rijders in staat te stellen de fijnafstelling van de demping.
De FIT4 cartridge is opnieuw ontworpen op basis van de bekroonde HSC / LSC ontwerp om de demping te verbeteren op elke vork. De FIT4-schokdemper van dit jaar heeft een nieuwe instelling die een verbeterde gevoeligheid biedt met behoud van ondersteuning.
Float Air Shock :
De FLOAT-luchtschokdemper die is ontwikkeld voor de 32-, 34- en 40-vork is lichter en vermindert de kracht die nodig is om in te trappen. Hij biedt een uitstekende gevoeligheid over kleine oneffenheden, ongeacht de rijder of de drukinstelling.
Net als onze FLOAT-schokdempers heeft het nieuwe FLOAT-systeem zelfbalancerende negatieve en positieve kamers. Dit zorgt voor de juiste druk voor elke rijder. De progressiviteit van de dempingscurve is instelbaar met luchtvolume-afstandshouders, zodat rijders het gedrag van de luchtschokdemper nauwkeurig kunnen afstellen
MEER INFORMATIE