De originele, enige echte
Narrow Wide AbsoluteBlack Boost Direct Mount Oval Chainring voor Race Face 12V Cranks, een smal en breed ovaal kettingblad ontworpen voor het RaceFace CINCH direct montage systeem. Deze versie is ontworpen voor Boost en Fat Bikes. Het is de meest premium ovale kettingring op de markt met wetenschappelijk bewezen prestatieverbeteringen.
Ovale kettingringen produceren niet meer vermogen, ze verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dit betekent dat je niet per se verder komt door harder te trappen. Maar hoe minder kracht je verliest, hoe meer energie je overhoudt, waardoor je harder kunt trappen als dat nodig is en dus je algemene vermoeidheid vermindert. Daarom kun je sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen.
Studies uitgevoerd door de Universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van
AbsoluteBlack Oval kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovalen kettingblad kan zorgen voor een tot 9% hogere efficiëntie van de pedaalslag, een tot 7% lager zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en een tot 10% lagere hartslag.
Details
- Gewicht: 26D (52g), 28D (54g), 30D (58g), 32D (62g), 34D (69g), 36D (75g)
- Kleur: Goud
- Crank compatibiliteit RaceFace Cinch systeem. RF Next SL G4, Next SL, Next R, RF SIXC, RF Turbine, RF Atlas, AEFFECT, RIDE CINCH cranks.
- Compatibel met alle SRAM GXP / BB30 Largo / DUB cranksets met directe montage.
- Niet compatibel met Shimano HG+ ketting.
- Voor 10 / 11 / 12 versnellingen.
- Materiaal aluminium 7075 Txxx CNC gefreesd. Constructie met lange levensduur. Type II geanodiseerde afwerking.
- Kettinglijn 52 mm.
- 3 mm offset
- Het meest geavanceerde tandprofiel op de markt, waarvoor octrooi is aangevraagd, garandeert dat de ketting minimaal 12 maanden uitstekend blijft zitten.
- Ontworpen in het Verenigd Koninkrijk. Gemaakt in Polen (EU).
- Ovaliteit: geoptimaliseerd voor elke maat afzonderlijk. Bereik: 10,2-14,4% en 110,5-116,3° na TDC (top dead centre) Octrooi is aangevraagd.
Het verschil tussen Boost148 kettingbladen en niet-Boost kettingbladen is alleen de offset en dip van het kettingblad zelf. U gebruikt dezelfde crank op Boost- en niet-Boost-fietsen, maar de kettingbladen moeten anders geplaatst worden om de ruimte op de liggende achtervork te vergroten. Boost-kettingbladen hebben slechts een afwijking van 3 mm, terwijl niet-Boost-kettingbladen een afwijking van 6 mm hebben.
Als u de speling van het frame met een nieuw ovaal kettingring wilt controleren, wordt de meting van de grootste afmeting van het ovaal (van punt tot punt van de tand) hieronder gegeven: 26D: 118 mm; 28D: 127 mm; 30D: 134 mm; 32D: 143 mm; 34D: 151 mm; 36D: 159 mm.
VOORDELEN
VAN ONZE OVALE KETELRANDEN VOOR 12V RACE FACE CRANKS
- Wij hebben onze ovale kettingbladen tot in de puntjes beheerst, zodat u optimaal kunt profiteren van de ovale/elliptische vorm.
- Zeer slank ontwerp voor een uitstekende sterkte-gewicht verhouding.
- Unieke speciale ovale vorm (octrooi aangevraagd).
- Sterk verbeterde tractie en klimvermogen
- Unieke smalle en brede tandprofielen (octrooi aangevraagd) om uw ketting minstens 12 maanden op zijn plaats te houden!
- Speciale 3D-bewerking van de tanden voor ultieme modderontlasting, wat slijtage en lawaai sterk vermindert.
- Ze besparen gewicht omdat ze de bouten van spider en kettingblad niet nodig hebben.
- De mogelijkheid om een kleinere ringmaat te monteren die niet op de gewone spider kan worden gemonteerd.
- Uitzonderlijke kwaliteit en look.
- Je zult sneller rijden als je ovalen gebruikt. Als je ronde ringen blijft gebruiken, zullen de anderen sneller zijn.
- Je zult de ovale vorm helemaal niet voelen.
- Vermindert de druk op de knieën
- Het ovale kettingblad doet geen afbreuk aan de werking van het koppelingsmechanisme van de achterderailleur. Hij heeft ook geen kettingspanner nodig wanneer hij in Singlespeed wordt gebruikt
HOE DE ABSOLUTEBLACK OVAL PLATE OP DE RACEFACE CINCH TE MONTEREN:
De plaat heeft een markering op de achterkant die u moet uitlijnen met het midden van de crankarm om de belangrijkste/aanbevolen positie te verkrijgen. Zodra dit is gebeurd, gebruikt u de BB sleutel om het kettingring te vergrendelen. Als u een agressievere afstelling wilt proberen, draait u het kettingblad vanuit de hoofdstand één inkeping met de klok mee op de splines. Hierdoor wordt het ovaal nog eens 22 graden gedraaid. Wij raden de tweede positie niet aan voor beginners. Voordat u begint te experimenteren met de synchronisatie van de kettingbladen, moet u minstens 5 maanden in de hoofdstand hebben gereden.
HOE DE ABSOLUTEBLACK OVALBAK OP EEN VETTE FIETS TE MONTEREN:
Op vette fietsen met 26 of 28D kettingbladen is het noodzakelijk de kettingbladschotel om te keren. De 26 en 28D kettingbladen hebben een dubbel verzonken merkteken aan de voorkant dat je moet uitlijnen met het midden van de crankarm om de juiste positie te krijgen. Alle andere stappen zijn identiek aan de bovenstaande instructies.
OPTIMALE PLAATAFSTELLING:
Onze belangrijkste/aanbevolen timingpositie is een fantastische afstelling voor iedereen. Sommige meer ervaren rijders zullen echter de voorkeur geven aan een iets agressievere timingpositie. De RaceFace ovale plaat maakt het mogelijk de timing 22 graden in beide richtingen te wijzigen ten opzichte van de oorspronkelijke instelling. Dit is het enige kettingblad in ons assortiment dat deze afstelmogelijkheid biedt.
Is een kettinggeleider noodzakelijk? Nee. Maar als u er een wilt, moet het zaagblad 2 tanden groter zijn dan de nominale maat van het ovale kettingblad.
* Gebruik altijd een nieuwe ketting met een nieuw kettingblad.
MEER INFORMATIE