Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
Laad de bus in, ga de weg op, klim naar de top van een berg, stuur de afdaling in, valideer een nieuwe kloof, gooi de fiets in de bus, ga terug naar het fietsenpark en laat de afdalingen maar komen. Een goed uitgewerkt programma dat ook kan worden gecombineerd met de gekste races. Het handelsmerk van de Nomad is dat hij altijd klaar is, wat je er ook tegenaan gooit. Het enige wat je moet toevoegen is een rijder die vastbesloten is om er het beste van te maken.
Alle veerweg die je nodig hebt voor een fiets met een single-tube vork, die de steilste en meest breekbare wegen aankan. Per slot van rekening starten sommige mensen downhill World Cups met minder veerweg!
Stop alles wat je nodig hebt voor je rit in de veilige, hoogwaardige opbergruimte in de onderbuis. Onze Glovebox wordt standaard geleverd met een gereedschapsset en binnenbandtasje. Twee kwaliteitsvakken om alles wat je nodig hebt bij de hand te houden.
De lengte van de liggende achtervorken en de hoek van de zitbuis zijn evenredig met de grootte van het frame, zodat elke rijder, ongeacht zijn of haar grootte, dezelfde balans op de fiets en hetzelfde rijgedrag krijgt.
De 'mixed wheels' configuratie biedt de stabiliteit en grip van een 29" voorwiel, gecombineerd met een 27,5" achterwiel voor levendigheid en wendbaarheid.
In de lage stand wordt de veerverhouding progressiever, vooral aan het eind van de slag, met een sterke weerstand tegen billen. In de hoge stand blijft de veerweg van de fiets hoger, met een betere ondersteuning in het midden van de slag. De meer kieskeurige rijders kunnen de vering aanpassen aan hun behoeften en voorkeuren.
Een grotere, zwaardere rijder betekent onvermijdelijk meer inspanning op een frame. Daarom hebben we de stijfheid van elke framemaat geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat iedereen de beste ervaring op de fiets krijgt.
We zijn zeer gedetailleerd te werk gegaan, met een klein spatbord om de schokdemper te beschermen, goed geïntegreerde en intern geleide kabelgeleiding in de voorste driehoek en goed geplaatste rubberen beschermers
Kit | S / Koolstof C |
Frame | Carbon: Santa Cruz Megatower 29'' Kit S, 165 mm veerweg |
Vork | Fox 38 Float Performance, 170mm |
Schokdemper | RockShox Super Deluxe Select+, 230x65 |
Derailleur versnelling | Sram GX Eagle, 1x12 speed |
Achterderailleur | Sram GX Eagle, 12 speed |
Cassette | Sram XG1275 Eagle, 10-50 tanden |
Ketting | Sram GX Eagle |
Crankstel | Sram GX Eagle 148 DUB, 32 tanden |
Trapas | Sram DUB 68/73mm |
Remmen | Sram Code R, Avid Centerline schijven, 200/200 mm |
Wielen | Voor: RaceFace RaceFace AR Offset 30, 29" / Achter: RaceFace AR Offset 30, 27,5 |
Naven | Voor: DT Swiss DT Swiss 370, 15x110, 6-bouts, 28h / Achter: DT Swis 370, 12x148, XD, 6-bouts, 36t, 28h |
Banden | Voor: Maxxis Assegai 29"x2.5", 3C, MaxxGrip, EXO+ / Achter: Maxxis Minion DHR II 27.5"x2.4", 3C MaxxTerra, EXO+ |
Stuur | Burgtec RideWide Alloy |
Handvatten | Santa Cruz Fietsen Huis Handvatten |
Stuurpen | Burgtec Enduro MK3, 42mm |
Balhoofd | Cane Creek 40 IS geïntegreerde balhoofdset |
Zadel | WTB Zilverado Medium CroMo |
Zadelpen | OneUp V2 Dropper Post, 31.6 of RockShox Reverb, 31.6 |
Gewicht | 15.56 kg |
Kleuren | Glans Gips |
Framemaat | S | M | L | XL | XXL |
---|---|---|---|---|---|
Zitbuis (mm) | 380 | 405 | 430 | 460 | 500 |
Bovenbuis (mm) | 570 | 594 | 612 | 637 | 666 |
Basislengte (mm) | 439 | 440 | 443 | 446 | 450 |
Stuurbus (mm) | 90 | 100 | 115 | 135 | 150 |
Stuurhoek (°) | 63.8 | 63.8 | 63.8 | 63.8 | 63.8 |
Hoek zitbuis (°) | 77.2 | 77.4 | 77.9 | 77.8 | 77.7 |
Wielbasis (mm) | 1209 | 1239 | 1269 | 1301 | 1336 |
Stapel (mm) | 616 | 625 | 638 | 656 | 670 |
Bereik (mm) | 430 | 455 | 475 | 495 | 520 |
Geslacht |
Mannen Vrouwen |
Vorkbeweging | 170 |
Veerweg frame | 170 |
Frame materiaal | Carbon |
Groepsets | Sram GX Eagle 12V |
Jaar | 2023 |
Pratique | Downhill |
Poids | 15.56 |
Klanten Reviews
Vraag & Antwoord