Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
Uitgevoerde werkzaamheden en vervangen onderdelen:
Aanvullende informatie:
EEN 29ER OM JE BESTE TIJDEN TE RIJDEN
Je kent het type wel. Je ziet ze bij elke trailhead. Garmin-houder vooraan. Fittere uitrusting en een lichtgewicht helm. Ze zijn op zoek naar manieren om hun beste tijden te halen op hun favoriete trails. Misschien ben jij een van hen. Zo ja, dan zul je dol zijn op de Factor LANDO XC. Deze lichtgewicht, volledig geveerde 29er baant zich een weg naar voren aan de startlijn dankzij racegeoriënteerde geometrie en vering. Snel en leuk, de perfecte mountainbike voor Cape Epic wannabees, gravel crossovers en roadies die vies willen worden.
VERTICALLY-ORIENTED SHOCK
De keuze om de LANDO XC te ontwerpen met een verticale schokdemper biedt enorme voordelen op het gebied van lichtheid en rijgedrag: de schokdemperkrachten kunnen worden geconcentreerd in het robuuste, voorgevormde trapasgebied, wat resulteert in een slanke bovenbuis die niet veel carbonlagen en gewicht vereist. Het ontwerp zorgt er ook voor dat de schokdemper volledig geïsoleerd is van elke zijdelingse belasting, waardoor de levensduur van de schokdemper en de gevoeligheid voor kleine oneffenheden worden verbeterd doordat binding wordt geëlimineerd.
PREDICTABLE SUSPENSION
Rijders die hun XC-trainingen en wedstrijden serieus nemen, vertrouwen op voorspelbare vering bij alle snelheden. Of je nu een klim of een vloeiend parcours aflegt, niemand wil te maken hebben met terugslag of een rembekrachtiging. Daarom hebben we een eigen 'false bar' single-pivot linkage ontworpen met 115mm veerweg achter op basis van een 45mm-takt schokdemper, en 100mm op basis van een 40mm-takt schokdemper. De filosofie achter onze kinematica houdt de anti-squat in het 90% bereik om ervoor te zorgen dat de vering stevig maar actief blijft wanneer je de watts duwt. Je hoeft geen krik of squat te kennen.
SLIT SEAT TUBE
Factor ontwerpeigenschappen zijn er nooit alleen voor de show. De gespleten zitbuis op de LANDO XC is niet alleen een verwijzing naar de gespleten zitbuis van de Twin Vane EVO op onze racefietsen, maar het stelt je ook in staat om een single-box base te gebruiken en gewicht te besparen. De gedeelde draaipunten die direct in het frame zijn gemonteerd, zorgen voor een superstijve, goed uitgelijnde interface voor de gehele vering.
SINGLE-PIECE MOLDED CARBON BASKET
De uit één stuk gegoten carbon rocker is extreem stijf, waardoor de schokdemper niet zijdelings wordt belast en zijn levensduur aanzienlijk wordt verlengd. Dit ontwerp vermindert ook de statische wrijving tijdens het gebruik. Door de schokdemper en het onderste draaipunt van de achterbrug zo veel mogelijk te delen, wordt het framemateriaal zo eenvoudig, licht en sterk mogelijk gebruikt. Om het systeem een strak, slank uiterlijk te geven, zijn de meeste bevestigingen verborgen of aan de andere kant van de transmissie aangebracht. Het ontwerp is een verwijzing naar de vergelijkbare Factor-combinatieontwerpen op onze topklasse racefietsen.
PROGRESSIEF EN MODERN GEOMETRIE
De 67° balhoofdbuishoek in combinatie met de 120 mm voorvork zorgt ervoor dat je achterover kunt leunen en je snelheid kunt controleren op technisch terrein. De zadelbuishoek van 75,5° in combinatie met de zero offset zadelpen zorgt ervoor dat je meer kracht kunt zetten door je knie op de pedaalas te plaatsen. De lange bovenbuis in combinatie met de relatief korte stuurpen houdt je zwaartepunt boven de achterkant van de fiets voor tractie en controle. De middenlengte achter in balans met het parcours zorgt voor een voorspelbaar rijgedrag.
BLACK INC INTEGRATION
De LANDO is ontworpen in samenwerking met Black Inc onderdelen om de rijkwaliteit aan te vullen en het gewicht te minimaliseren. De Black Inc TWENTY SEVEN wielen zijn gemaakt van materialen van de hoogste kwaliteit, waaronder een extreem duurzame Ni-Cr as, CeramicSpeed lagers en Sapim CX-Ray spaken. Ze zijn XC-specifiek met een moderne focus voor de huidige technische parcoursen en uitzonderlijke rijders. De eendelige stuurpen, zadelpen met trekbout en computermontage met verborgen bevestiging voor de Go-Pro maken het op maat gemaakte onderdelenpakket compleet.
NOT A TAPER, BUT A REFINED XC RIDER
Is snelheid je prioriteit? Met de LANDO XC kun je de trails op in de wetenschap dat je fiets je een rotsvast rijgedrag en reactievermogen geeft. Het comfortniveau blijft hoog, zelfs na uren in het zadel.
INTERNE EN EXTERNE KABELgeleiding
De LANDO biedt interne en externe mogelijkheden voor het geleiden van hydraulische remkabels. Let op: interne geleiding is niet mogelijk bij mechanische overbrengingen. We bieden interne routing voor zowel dropper posts als achtervergrendeling.
VEEL BEVESTIGINGSPUNTEN
We hebben de LANDO zo ontworpen dat er ruimte is voor een bidonhouder in het frame, met drie nokken in de onderbuis zodat je de ideale plek kunt vinden. Er zijn ook nokken onder de bovenbuis voor het monteren van gereedschap en accessoires, en een Bento-achtige houder op de bovenbuis voor gemakkelijke toegang tot gereedschap of voedsel tijdens lange marathons of wedstrijden.
FULL-LENGTH DOWNTAUBE PROTECTION
Maak je geen zorgen over beschadiging van het ongerepte carbon van het LANDO frame met de geïntegreerde downtube protector over de gehele lengte.
ELEGANT SEAT POST CLAMP
De geïntegreerde zadelpenklem biedt een slanke look voor een standaard 31,6 mm zadelpen. De op de weg geïnspireerde esthetiek is een aanvulling op het ontwerp van de zadelpen, die verticale flex toevoegt om bij te dragen aan de vloeiende stootcurve.
ANTI-ROTATIE BESCHERMING
Een mechanisch bevestigde anti-rotatie bescherming zit discreet onder de onderbuis om ervoor te zorgen dat je frame niet beschadigd raakt door overmatige rotatie van de voorkant bij een val of een ander ongewenst voorval.
CERAMICSPEED LAGERS
Factor heeft geïnvesteerd in het standaard aanbieden van CeramicSpeed lagers op de LANDO. De crankset maakt gebruik van gecoate lagers dankzij hun corrosiebestendigheid, lange levensduur en ongelooflijk lage wrijving. Ook de SLT lagers in het balhoofd zijn onderhoudsvrij en vrijwel onverwoestbaar. Alle CeramicSpeed lagers hebben een levenslange garantie
Frame | TeXtreme®, Toray®, Nippon Graphite® Pitch-Based Fiber |
Vork | DT Swiss F232 ONE 32 120mm |
Schokdemper | DT Swiss R232 ONE 32 115mm |
Derailleur versnelling | Sram X01 Eagle AXS 12V |
Achterderailleur | Sram X01 Eagle AXS 12 versnellingen |
Cassette | Sram XG 1295 10x52T |
Ketting | Sram Eagle 12V |
Crankstel | Sram X01 32T 175mm |
Trapas | Sram Dub |
Remmen | Sram Level |
Wielen | DT Swiss XRC 1501 29" wielen |
Banden | Voor: Michelin Force XC2 2x2.25 Achter: Michelin Jet XC2 2x2.25 |
Cockpit - Stuurpen/Crossbar | Black Inc MTB 28.6 Koolstof 80mm |
Balhoofd | Ceramic Speed SLT geïntegreerd IS42/28.6 - IS52/40 |
Zadel | Prologo Scratch MS Synth 140mm, |
Zadelpen | Zwart Inc Carbon |
Gewicht | 9,66 kg |
Kleuren | Kristal Groen |
Referentie | SDLC318993 |
Framemaat | L |
Balhoofdbuis | 105mm |
Balhoofdhoek | 67° |
Zitbuis hoek | 75,5° |
Kettingbladen | 435mm |
Wielbasis | 1184mm |
Gewicht (gr.) | 9660 |
Geslacht | Mannen |
Vorkbeweging | 120 |
Veerweg frame | 115 |
Frame materiaal | Carbon |
Groepsets | Sram X01 Eagle AXS 12V |
Jaar | 2023 |
Pratique | Cross Country |
Poids | 9.66 |