Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
De beste moderne trailfietsen worden gebruikt voor een indrukwekkende verscheidenheid aan terreinen en moeten aanpasbaar zijn. De Orbea Occam is ontworpen om goed te werken met 140 mm of 150 mm veerweg voor en achter en de progressieve achtervering werkt goed met zowel een lucht- als een spiraaldemper.
In plaats van een minder efficiënte "shocktunnel" te gebruiken, verplaatst de Occam de schokdemper naar de linkerkant van het frame, waardoor de steun aan de rechterkant centraler komt te liggen en efficiënter omgaat met de veerkrachten die op de voorste driehoek inwerken. Deze oplossing stelt ons in staat om de stijfheid van dit zwaar belaste gebied af te stemmen zonder onnodig gewicht toe te voegen.
We gebruiken aluminium productie- en materiaaltechnologieën die net zo geavanceerd zijn als onze carbonprocessen. Hoogwaardige aluminium buizen ondergaan processen om de korrelstructuur op één lijn te brengen voordat ze een geavanceerd hydrovormproces ondergaan waardoor de vorm en wanddikte nauwkeurig kunnen worden gecontroleerd. Deze processen verhogen de sterkte en stellen ons in staat om de stijfheid te verfijnen en het gewicht van het frame te optimaliseren. Veel buizen zijn dubbel of driedubbel gebutst, waardoor gewicht wordt bespaard in de gebieden weg van de spanning van de verbindingen en de laszones. Door aluminiumtechnologieën te gebruiken die net zo geavanceerd zijn als onze carbonproductie, zijn onze aluminium fietsen nooit tweederangs.
Het grootste nieuws voor aluminium is de toevoeging van de nieuwe hoogglans lasnaden op onze hydrogevormde frames. Elke las op het hoofdframe is glad gepolijst, wat past bij de esthetiek van een monocoque frame, maar wat ook belangrijk is, is dat het polijsten van de lasnaden de weerstand tegen vermoeidheid op deze hoge spanningspunten verhoogt. Hoogpolijsten vereist uren handwerk en parelstralen, dus alleen onze meest exclusieve frames worden op deze manier vervaardigd.
Frame | Aluminium: Orbea Occam Hydro High Polished Triple Butted, Concentric Boost 12x148 mm achteras, Pure Trail geometrie, Interne kabelgeleiding, Asymmetrisch ontwerp, 29" wielen, Linkage compatibel met OC multitool |
Vork | Marzocchi Bomber Z2, QR15x110 mm, 140 mm veerweg |
Achterschokdemper | Fox Float DPS Performance, 3-Positie, Evol, custom tune, 210x50 mm |
Shifter | Shimano Deore M6100, 1x12 versnellingen |
Achterderailleur | Shimano Deore RD-M6100-SGS, Shadow RD+, 12 versnellingen |
Cassette | Shimano CS-M6100, 10-51T |
Ketting | Shimano M6100 |
Crankstel | OC1, gesmeed legering, Boost, 32T |
Remmen | Shimano MT200, Hydr. Schijfrem |
Wielset | Orbea OC1, 29c, Tubeless voorbereid, 29" |
Banden | Voor: Maxxis Dissector, 60 TPI, 3CMaxxTerra, Exo, TLR, 29x2.40" / Achter: Maxxis Rekon, FB, 60 TPI, Dual, Exo, TR, 29x2.40" |
Stuur | OC1, 35 mm, stijging 12 mm, breedte 780 mm |
Stuurpen | OC1, Alloy 3D gesmeed, 35 mm interface, -7º |
Balhoofd | FSA 1-1/8 - 1-1/2" geïntegreerd |
Zadel | Selle Royal, 2058 DRN |
Zadelpen | OC2, 31,6 mm, Dropper / OC horizontaal |
Gewicht | --- |
Kleur | LM - Antraciet Glitter - Snoeprood |
Referentie | M250 |
Framemaat | S | M | L | XL |
Zitbuis (mm) | 381 | 419 | 457 | 508 |
Bovenbuis (mm) | 565 | 592 | 619 | 649 |
Kettingsteunen (mm) | 440 | 440 | 440 | 440 |
Balhoofdbuis lengte (mm) | 95 | 105 | 120 | 140 |
Balhoofdbuis hoek (°) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Zitbuis Hoek (°) | 77 | 77 | 77 | 77 |
Wielbasis (mm) | 1165 | 1194 | 1224 | 1259 |
Stapel (mm) | 604 | 613 | 627 | 646 |
Bereik (mm) | 425 | 450 | 474 | 500 |
Lengte steel (mm) | 45 | 45 | 55 | 55 |
Crank lengte (mm) | 170 | 170 | 175 | 175 |
Zadelpen Lengte (mm) | 390 | 440 | 440 | 480 |
Zadelpen veerweg (mm) | 125 | 150 | 150 | 170 |
Vind de vergelijking van de beste MTB's
Geslacht | Mannen |
Vorkbeweging | 140 |
Veerweg frame | 140 |
Frame materiaal | Aluminium |
Groepsets | Shimano Deore 12S |
Jaar | 2022 |
Pratique |
All Mountain Enduro |
Klanten Reviews
Vraag & Antwoord