Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
De Cento10 Hybrid is Wilier Triestina's racefiets met trapondersteuning die een nieuwe, zeer hoge, standaard zet voor de categorie. Er zijn zoveel aspecten die hem uniek maken op de markt: aerodynamica, totale integratie, lichtheid en grotere rijveiligheid, om er maar een paar te noemen. Met de Cento1 Hybrid bereikten we al een hoog kwaliteitsniveau in racefietsen met trapondersteuning. Nu, met de Cento10 versie, bereiken we een constructiekwaliteit die tot voor kort ondenkbaar was.
Net als bij de andere racefietsen van Wilier zijn alle kabels van de Cento10 Hybridin het frame geïntegreerd. We hebben voor deze oplossing gekozen, niet alleen vanwege het strakke uiterlijk, maar ook om de prestaties te verbeteren. Naast het verbergen van de kabels in het stuur en het frame hebben we ook de aerodynamica verbeterd dankzij de buizen die we voor de Cento10 Hybrid hebben gebruikt. Kleinere volumes, een kleiner oppervlak dat aan de lucht wordt blootgesteld en afgeknotte staartprofielen verbeteren de aerodynamica met 8% ten opzichte van de Cento1 Hybrid.
We hebben ook de trapas bestudeerd en verbeterd om die typische look van een traditionele racefiets te bereiken. De Q-factor en de afmetingen van het crankstel zijn identiek aan die van een Cento10PRO. Dankzij de nieuwe configuratie konden we de dichtheid van de oplaadopening verbeteren. In vergelijking met de vorige versie staat de oplaadopening van de Cento10 Hybrid 60° schuin ten opzichte van de bovenbuis. Dus als het regent of als er water op de oplaadopening komt, stroomt het weg zonder het elektrische systeem aan te tasten.
Het X35+ PAS (trapondersteuningssysteem) omvat een reeks onderdelen die naadloos aansluiten op de nieuwste racefietsen. Met een totaal gewicht van slechts 3,5 kg (motor, accu, kabels en controller) is het een van de lichtste PAS op de markt. Onze X35+ versie maakt gebruik van het ANT+ communicatieprotocol om verbinding te maken met de meest geavanceerde cyclocomputers op de markt.
De motor is in de naaf van het achterwiel geplaatst, zodat de bracket de afmetingen van een gewone fiets heeft. Hierdoor kunt u standaard kettingbladen monteren. Deze oplossing behoudt het trapgevoel van een traditionele fiets.
Frame | Koolstof: Carbon Monocoque NH-MOD, 136 mm (type steekas), Bandenspeling: 28 mm |
Vork | Koolstof: Carbon Monocoque NH-MOD, 100 mm (QR-type) |
Motor | Mahle Ebikemotion X35+ Motornaafaandrijving, 250 W, 40 Nm, 25 km/u |
Batterij | Downtube-accu, 250 Wh |
Shifters | Shimano Ultegra Di2 R8170, 2x12-speed |
Voorderailleur | Shimano Ultegra Di2 R8150 |
Achterderailleur | Shimano Ultegra Di2 R8150, 12 versnellingen |
Cassette | Shimano Ultegra R8100 |
Ketting | Shimano Ultegra M8100 |
Crankstel | Shimano Ultegra R8100 |
Trapas | Shimano Ultegra PressFit SM-BB72 |
Remmen | Shimano Ultegra R8170, Hydr. Schijfrem, Flat Mount, Shimano MT800 Rotors (160/140) |
Wielset | Wilier Triestina HY-NDR28AC lichtmetaal |
Banden | Vittoria Rubino Pro 4, 700x28C |
Stuur | Barra SL |
Stuurpen | Stemma SL |
Balhoofd | FSA Custom Lagers MR137 |
Zadel | Selle Italia Model X |
Zadelpen | Cento10 Hybrid, gemaakt door Ritchey |
Gewicht | 11.8 kg (Frame: 1340 g / Voorvork: 390 g) |
Kleur | Y16 - Grijs / Wit / Oranje; Glanzend |
Referentie | E212LD0 |
Framemaat | S | M | L | XL |
Zitbuis (mm) | 460 | 490 | 520 | 550 |
Bovenbuis (mm) | 527 | 542 | 559 | 575 |
Kettingsteunen (mm) | 408 | 408 | 411 | 412 |
Lengte balhoofdbuis (mm) | 136 | 157 | 176 | 196 |
Balhoofdbuis hoek (°) | 71.5 | 72 | 72.5 | 72.5 |
Hoek zitbuis (°) | 74.5 | 74 | 73.5 | 73 |
Wielbasis (mm) | 984 | 992 | 1000 | 1013 |
Stapel (mm) | 546 | 566 | 586 | 604 |
Bereik (mm) | 374 | 379 | 384 | 389 |
Gewicht (gr.) | 11800 |
Geslacht | Mannen |
Wheel Size | 700mm |
Groepsets | Shimano Ultegra Di2 12S |
collection | 2022 |
Équipement |
Carbon frame Remschijven Carbon Vork Interne leidingen |
Klanten Reviews
Vraag & Antwoord